• Uit Winkelen
  • Meer artikelen
  • Shoptips
  • Hebbeding

Genderneutraal shoppen bij Brits warenhuis

 Lees verder opmerkelijk | 29 jan 2015, 15:30

Het Britse Selfridges lanceert een nieuw winkelconcept dat de grenzen tussen dames en herenkleding doet vervagen. Op 12 maart opent het warenhuis de androgyne pop-up, die acht weken lang drie hele etages in beslag neemt.

Genderneutraal shoppen bij Brits warenhuis
 Lees verder Uit Winkelen | 29 jan 2015, 14:37

TukTuk vol met boodschappen

Supermarktketen Hoogvliet heeft een wel heel bijzondere manier om boodschappen te bezorgen. Vanaf nu komt er een speciale elektrische...
 
 Lees verder Uit Winkelen | 29 jan 2015, 14:20

Sheila de Vries ontwerpt meubelcollectie

Modeontwerpster Sheila de Vries lanceert een meubelcollectie."Ik vind dat huiskamers in Nederland nogal saai zijn. Daarom vond ik het...
 
 Lees verder winkel | 29 jan 2015, 13:52

Gezondheidswinkel De Tuinen wil groeien

De keten van gezondheidswinkels De Tuinen wil de komende jaren flink uitbreiden. Het aantal winkels moet binnen drie jaar met 100...
 

Saleshoppers slaan hun slag ’Voor weinagh’

Webshops en winkels schreeuwen het consumenten toe: het is sale! Inmiddels is in veel winkels de laatste ronde gestart met kortingen van 50 tot 70 procent. Voor deze meer gewiekste saleshoppers is dit pas het moment om toe te slaan.
 Lees verder Uit Winkelen | 29 jan 2015, 05:30
 
 

Hardlopers: Mannenhoed

Elke week vragen we een winkelier naar zijn bestverkochte product. Deze week Cappello (Italiaans voor hoed) in Nijmegen. Truus Stuiver (70), samen met haar dochter Berber Rutten (45) eigenaar van de hoedenwinkel, vertelt.
 Lees verder Shoptips | 29 jan 2015, 11:26
 
 

Aardappelen, groente en vlees blijft  favoriet

‘Wat eten we vandaag?’: de vraag die veel mensen dagelijks bezighoudt. De helft van de kokers beslist en koopt op de dag zelf wat er ´s avonds op tafel komt. Wie om 18.00 uur aanschuift heeft nog altijd grote kans op aardappels, vlees en groente. Het traditionele trio staat met stip op nummer één en komt gemiddeld drie tot vier dagen per week op tafel.
 Lees verder onderzoek | 28 jan 2015, 14:24
 
 

Kunstenaar betrekt torentje Bijenkorf

De Bijenkorf in Amsterdam neemt vandaag voor het eerst het honderd jaar oude torentje in gebruik als kunstenaarsatelier. Maarten Baas mag het spits afbijten en is de eerste die 'Room On The Roof' betrekt.
 Lees verder winkel | 27 jan 2015, 16:40
 
 

Hebbeding

’Combinatie van suède en lak’

De schoenen moesten uit Rotterdam komen.
 

Scandinavische speciaalzaak

Liefhebbers van Scandinavisch design opgelet! Begin deze maand gingen de virtuele deuren open van online shop-in-shop vol producten...
 

Uw kind op andermans mok

Een mok met een foto van andermans kinderen: vanaf maandag worden ze te koop aangeboden via een webshop. Alleen weten de ouders van...
 

'Schoenenbranche niet met tijd mee'

De branche heeft vreselijk zitten slapen, concludeert retaildeskundige Paul Moers, nu opnieuw een schoenenwinkelketen in financiële problemen is. „De sector is niet met z'n tijd meegegaan. Er zou veel meer beleving in die winkels moeten zijn, met virtuele schoenenpaskamers en andere technologische mogelijkheden.”
 Lees verder Uit Winkelen | 28 jan 2015, 16:33
 
 

Liefde is...een pot chocopasta

Wie zijn of haar lief wil verrassen met een suikerzoete liefdesverklaring, kan bij het Britse warenhuis Selfridges goed terecht. Daar maken ze er een potje van met de gepersonaliseerde Nutella service.

 Lees verder Uit Winkelen | 27 jan 2015, 14:58
 
 

Klant laat warenhuis links liggen

De crisis en de opkomst van onlinewinkelen slaan steeds diepere wonden in shoppend Nederland. Vooral warenhuizen en modeketens betalen hiervoor de prijs.
 Lees verder trends | 27 jan 2015, 05:30
 
 

De retailtoekomst is eten

Ontwikkelaar ASR wil duizenden vierkante meters winkeloppervlakte schrappen in Vinex-wijk Leidsche Rijn. „De V&D gaat hier echt niet meer komen.”
 Lees verder DFT Avond | 26 jan 2015, 19:35
 
 
 Lees verder onderzoek | 26 jan 2015, 12:23

Helaas: shoptherapie helpt niet

Bij tegenslagen of een slecht humeur jezelf trakteren op een rondje shoppen bij wijze van therapie, lijkt altijd zo'n fijne oplossing....
 
 Lees verder trends | 22 jan 2015, 05:30

Markt voor ’black hair’ dijt uit

Vrouwen met krullend en kroes haar struinen internet af of gaan naar de toko of black hair-winkel voor hun haarproducten. Daar vinden...
 
 Lees verder opmerkelijk | 22 jan 2015, 11:50

Paaseieren nu al in de winkel

Carnaval is nog niet begonnen, maar de paaseieren liggen nu al in de winkel. Ruim 2,5 maand voor Pasen zijn de chocolade-eieren in...
 

Niet alles is te koop…

Een dame met drie volle boodschappentassen staart naar het pand tussen de Xenos en de Big Bazar. Er klinkt gezaag, geboor en getimmer. Medewerkers hijsen een splinternieuw uithangbord omhoog. ’Deelwinkel’ staat er, in wit op staalblauw. „Wat koop je daar nou?” mompelt mevrouw.

 Lees verder reportage | 22 jan 2015, 05:30
 
 

'Lettertjes etiket moeten groter'

Letters op voedsel-etiketten moeten minstens even groot zijn als in boeken en kranten. Daarvoor pleit consumentenorganisatie foodwatch. Die vindt ook dat voedsel-etiketten „eerlijker” moeten.

 Lees verder Uit Winkelen | 22 jan 2015, 08:19
 
 

Mysteryshoppers niet zo mysterieus

Supermarkten Albert Heijn en Jumbo waarschuwen hun filialen als er minderjarigen langskomen die controleren of zij ondanks het wettelijk verbod toch drank en sigaretten kunnen kopen.
 Lees verder Uit Winkelen | 21 jan 2015, 22:54
 
 

Hardlopers: Wollen dameshemdje

Elke week vragen we een winkelier naar zijn bestverkochte product. Deze week Schaapjeschaapje.nl, een webwinkel voor wollen en zijden ondergoed. Eigenaar Wendie Hagendoorn (54) vertelt.

 Lees verder Shoptips | 22 jan 2015, 11:03
 
 

Antifeministisch shirt vliegt winkel uit

Onder aanhangers van het 'meninisme', een tegenhanger van het feminisme, is een run ontstaan op T-shirts met de tekst #meninist.
 Lees verder opmerkelijk | 21 jan 2015, 12:20
 
 

Dirx verder als Kruidvat of Trekpleister

Drogisterijketen Dirx wordt overgenomen door A.S. Watson, het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister. Het gaat om alle vijftig zaken en vijf winkels die nog geopend moeten worden. Ze gaan verder onder de vlag van Kruidvat en Trekpleister, maakten de partijen woensdag bekend.
 Lees verder Uit Winkelen | 21 jan 2015, 14:30
 
 

Webshoppen populairst onder 46-55-jarigen

Kleding shoppen is het populairst onder Nederlanders tussen de 46 en 55 jaar. Opvallend is dat de groep van 26 tot 35 relatief weinig online mode-aankopen doet. Terwijl ouderen het online winkelen juist meer lijken te omarmen.

 Lees verder onderzoek | 20 jan 2015, 15:17
 
 

David Beckham en H&M breiden collectie uit

Dat de bodywear-lijn van David Beckham voor H&M met T-shirts, boxers, slips en loungewear een succes is, moge duidelijk zijn. Nu gaan beide partijen een stap verder door de collectie uit te breiden met zijn favoriete items uit H&M’s Modern Essentials-collectie. En daar horen natuurlijk fijne beelden bij.
 Lees verder Mode | 20 jan 2015, 11:16
 
 

’V&D simpelweg in de vergetelheid geraakt’

Krakend en piepend gaan de schuifdeuren open. Stroef, tergend traag, alsof ze de moed al hebben opgegeven. Een jongetje slurpt een milkshake leeg op de deurmat. Aan de overkant van de mistige Amsterdamse Kalverstraat steekt het logo van het Britse warenhuis Marks & Spencer in zilver en limoen haar tong uit naar Vroom & Dreesman.

 Lees verder reportage | 20 jan 2015, 05:30
 
 

App vindt duurzame producten

Stichting EerlijkWinkelen komt met een app die het makkelijker moet maken voor consumenten om duurzame producten te vinden. De app wijst de weg naar winkels die fair trade, biologische of tweedehands producten verkopen.
 Lees verder Uit Winkelen | 19 jan 2015, 10:36
 
 

Van der Valk gaat strijd aan met super

Horecatycoon Van der Valk gaat ook kruidenieren. Het concern wil in heel Nederland versmarkten openen waar klanten terecht kunnen voor hun dagelijkse voedselboodschappen.

 Lees verder Uit Winkelen | 19 jan 2015, 05:30
 
 
2.4 °C
NW4
 
files 118
75 km.
Beurs AEX
AEX 450.39
+ / - -0.46%