Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: ANP

Coolblue beste webwinkel van Nederland

26 MRT 2015

Coolblue is verkozen tot beste webwinkel van Nederland. Het bedrijf dat inmiddels 323 verschillende webshops omvat, won deze vakprijs tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards. Het bedrijf bleef de andere genomineerden, de Bijenkorf, Bol.com, Thuisbezorgd.nl en TopVintage, duidelijk voor.

Coolblue-topman Pieter Zwart schrijft de snelle groei toe aan de bereidheid risico's te nemen. Waar fysieke winkelketens krimpen, blijft het in 1999 opgerichte bedrijf investeren. Een andere succesfactor is dat snel beslissingen worden genomen. Een voordeel is dat Zwart en zijn mede-directeuren, tevens aandeelhouders, geen verantwoording hoeven af te leggen aan anderen. Hun ruimte tot manoevreren is groot. Coolblue heeft een simpele doelstelling die consequent wordt doorgevoerd: de klant zo tevreden mogelijk stellen en winst maken.  Zwart hamert hier met bijna religieus fanatisme op. En niet zonder resultaat. Want de klanttevredenheid die tegenwoordig objectief valt te meten, behoort tot de hoogste in Nederland. Haar score ligt ver boven die van concurrenten als Bol.com. Vooral het gratis bezorgen op zondag waarmee Coolblue als een van de eersten in West-Europa begon, wordt hoog gewaardeerd. Coolblue heeft het online winkelen ook persoonlijk weten te maken. De service houdt niet op bij het goed regelen van de bezorging. Ook na de aankoop wordt de klant gekoesterd. De klantendienst met 150 medewerkers is geheel binnenshuis gehouden.

Overigens wil Coolblue de winkelervaring nog relevanter maken. Klanten krijgen in de toekomst een persoonlijke startpagina die past bij hun voorkeuren. Momenteel wordt namelijk nog niet veel gedaan met de klantgegevens die zijn verzameld. 

Coolblue dat haar omzet vorig jaar met 45 procent zag stijgen tot 360 miljoen euro, denkt dit jaar te kunnen doorgroeien naar rond de half miljard omzet.

Winnaars Vakprijzen

De winnaars van de Vakprijzen zijn bepaald door een vakjury, bestaande uit experts uit de branche en redacteuren van mediapartners. Naar aanleiding van de Vakjurydag op 19 maart heeft de Vakjury uit de deelnemers de winnaars gekozen. De Award voor Beste Mobiele Webwinkel van Nederland  ging naar Bol.com,  de prijs voor Beste Startende Webwinkel van Nederland viel Proforto.nl ten deel en de Cross Border E-commerce Award ging naar Hotelspecials.nl

 

Publiekslieveling

Ook de consument mocht zijn voorkeru kenbaar maken. Het Publiek koos in 7 hoofdcategorieën en 15 subcategorieën zijn favoriet voor de Publieksprijzen XL. Kijk hier voor de winnaars van de publieksprijzen.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
20.8 °C
N3
Beurs AEX
AEX 527.11
+ / - -0.14%

Meest gelezen op UitWinkelen.nl