Uit onderzoek van Nottingham University blijkt namelijk dat baby's die met hun handen eten minder kans hebben later te kampen met overgewicht dan kinderen die met een lepel worden gevoed. Kinderen zelf laten kiezen wat zij willen eten uit een selectie van producten, zou ook helpen kinderen te behoeden voor overgewicht.
Voeden met lepel
De onderzoekers analyseerden 92 kinderen tussen de 20 maanden en zes jaar die met hun handjes mochten eten en 63 kinderen die gevoed werden met een lepel. De kinderen die zelf aten bleken later meer koolhydraten te eten, terwijl de kinderen die gevoed werden voorkeur uitten voor zoete dingen.
Controle
Psycholoog Ellen Townsend in Daily Mail: "Controle is de sleutel, maar ook het eten aan tafel met de familie, omdat het baby's helpt te reguleren wat zij eten."
Wil je meer lezen over kinderen en overgewicht?
Volg VROUW ook op Hyves, Facebook, Twitter en Google+!

© 1996-2012 Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media B.V., Amsterdam.
Alle rechten voorbehouden.
e-mail: redactie-i@telegraaf.nl
Privacy | Disclaimer