Tot die conclusie komt arts-onderzoeker kindergeneeskunde Titia Niers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.
Moeders
Niers voerde onderzoek uit bij 156 zwangere vrouwen en hun kinderen. De moeders kregen zes weken voor de bevalling probiotica of een placebo toegediend. De kinderen kregen die in hun eerste levensjaar. Volgens Niers blijkt uit het onderzoek dat toediening van probiotica „een veelbelovende mogelijkheid is om eczeem te voorkomen.”
Probiotica zijn bacteriën. Het grote publiek kent ze vooral van allerlei gezondheidsbevorderende zuiveldrankjes. Ze werken in op de darmflora waar ze balans tussen ’goede’ en ’slechte’ bacteriën herstellen.
© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: redactie-i@telegraaf.nl
Privacy | Disclaimer