Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: © Dijkstra b.v.

Action als goed voorbeeld

17 MEI 2017

Iedereen weet wel waarom Blokker-filialen verdwijnen. De keten lijdt aan het V&D-syndroom, zegt Ruud van Ling.

Hij schrijft:

De crisis is voorbij, beloven de economen, maar Blokker sluit wel 200 winkels. Een kleine 2000 personeelsleden verliezen hun baan. Hen wacht de WW. Iedere retaildeskundige (maar ook de consument) weet wel waarom Blokkerfilialen verdwijnen: het V&D-syndroom. Oubollig, matige service, te dure locaties, te oud en te duur personeel, verkeerd inkoopbeleid, etc. Action bijvoorbeeld is significant goedkoper. Het maakt Actionwinkels niet uit waar ze zitten. De klanten komen toch wel, aangelokt door de lage prijzen. En kijk eens naar het ALDI-effect: een constant wisselend assortiment en ze beginnen ruim op tijd met spullen voor de feestdagen.

Ruud van Ling,

Heerhugowaard

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
12.1 °C
W1
Beurs AEX
AEX 528.17
+ / - +0.06%