Nieuws/Entertainment
1283009297
Entertainment

Merel Westrik hoopt op 200.000 kijkers voor nieuw seizoen Ladies Night

Merel Westrik in het decor van Ladies Night.

Merel Westrik in het decor van Ladies Night.

Merel Westrik begint woensdag aan een tweede seizoen van haar talkshow Ladies Night en daarin mag het af en toe wel wat vaker „schuren.” Met het nieuwe ’Ladies Night 2.0’ hoopt de presentatrice de kijkcijfers van het programma een boost te geven.

Merel Westrik in het decor van Ladies Night.

Merel Westrik in het decor van Ladies Night.

„Er mag wel wat meer vuurwerk in, meer discussie tussen de gasten”, zei Westrik over de Net 5-show in De Perstribune op NPO Radio 1. „We hebben het nu steeds over vriendinnen op de bank, maar misschien moeten we het hebben over vrouwen op de bank. Het mag allemaal wel wat meer schuren.” De voormalig RTL-nieuwslezeres, die met de show vorig jaar haar debuut maakte bij Talpa, is van plan om ook wat sneller in te gaan grijpen in de gesprekken. „Dan wordt het wat sneller. Dat maakt het denk ik ook leuker om naar te kijken.”

Met ’Ladies Night 2.0’ hoopt Westrik op betere kijkcijfers. Het eerste seizoen trapte in oktober af met 378.000 kijkers, maar de weken erna daalde dat aantal flink. De laatste uitzending wist nog maar 126.000 kijkers te boeien. „Dat was natuurlijk niet zo goed, nee. Dat zou ik nu ook echt te weinig vinden. Ik hoop echt op 200.000, 250.000 kijkers.”

Westrik zet daarmee iets lager in dan medebedenkster Linda de Mol voor de start van het eerste seizoen. De Mol hoopte toen op minimaal 250.000 kijkers. „Alles boven de 200.000 is oké, vanaf 250.000 word ik blij, bij 300.000 hangt de vlag uit en onder de 200.000 heb ik een lichte depressie”, zei ze destijds.