1334907
Entertainment

Kledinglijn GTST-personage wint weer prijzen

De modecollectie die het GTST-personage Nina Sanders heeft ontworpen voor WE Fashon is weer in de prijzen gevallen.

Producenten Endemol Shine en RTL Nederland wonnen donderdagavond twee beeldjes bij de uitreiking van de Esprix Awards. Deze prijzen worden jaarlijks uitgereikt voor de beste marketingcampagnes van het jaar.

We X Nina kreeg de hoofdprijs in de categorie 'retail'. In de categorie ‘business to consumer’ ging de campagne met brons naar huis.

Het personage Nina Sanders (gespeeld door actrice Marly van der Velden) wil in de serie modeontwerpster worden. Van der Velden zelf heeft ook affiniteit met mode. Eerder werd het project We X Nina al uitgeroepen tot de ‘Cross Media Case’ van het jaar en won GTST een TV-Beeld voor het beste ‘branded content concept’ van dit seizoen.

De catwalkshow van Nina Sanders is over alle platforms meer dan 2 miljoen keer bekeken. Na afloop van de uitzending werd de website van WE massaal bezocht en werd een recordaantal van meer dan 75.000 bezoekers geregistreerd.