Nieuws/Entertainment
1764159933
Entertainment

Unicum: Royals in reclamespot

Catherine, prins William, Meghan en Harry spraken een spotje in voor een organisatie die mensen met psychische problemen helpt

Catherine, prins William, Meghan en Harry spraken een spotje in voor een organisatie die mensen met psychische problemen helpt

Prins William, prins Harry en hun echtgenotes Catherine en Meghan verschijnen maandag samen in een televisiespotje op de Britse televisie. Ze lanceren daarmee een nieuw initiatief genaamd Every Mind Matters, dat is opgezet om mensen te helpen die worstelen met psychische klachten. Volgens Britse media is het vermoedelijk de eerste keer dat leden van het koninklijk huis aan een reclameboodschap meedoen.

Catherine, prins William, Meghan en Harry spraken een spotje in voor een organisatie die mensen met psychische problemen helpt

Catherine, prins William, Meghan en Harry spraken een spotje in voor een organisatie die mensen met psychische problemen helpt

In de video verschijnt William als eerste, waarna Harry hem opvolgt. Samen schetsen ze het gevoel dat mensen kunnen hebben dat het leven hen teveel wordt en het lijkt of daar niets aan is te doen. Meghan biedt vervolgens hulp aan via de methode Every Mind Matters, waarop Catherine uitlegt hoe kijkers aan de slag kunnen gaan met een gratis abonnement.

Het drie minuten durende spotje, een initiatief van Public Health England en NHS, wordt maandagavond gelijktijdig uitgezonden in commercialbreaks op Sky, Channel 4, ITV, Channel 5 en MTV. Naar verwachting zullen zo’n tien miljoen Britten het zien. Behalve de ’fab four’ doen ook enkele bekende Britten mee. Zo maken ook Glenn Close, Gillian Anderson en Davina McCall hun opwachting.

Het onderwerp is belangrijk voor William, Catherine, Harry en Meghan. De vier zetten zich al langer in voor het bespreekbaar maken van psychische problemen, bijvoorbeeld met de campagne Heads Together. Ook spraken ze zich in het verleden meermaals uit over hun eigen mentale gezondheid.