Entertainment/Sterren
2007112328
Sterren

Gwyneth Paltrow lanceert luiers met edelstenen als publiciteitsstunt

Gwyneth Paltrow

Gwyneth Paltrow

De Amerikaanse actrice en zakenvrouw Gwyneth Paltrow heeft op haar lifestylewebsite Goop een glamoureuze luier gelanceerd. Die bevat alpacawol en edelstenen, en er hangt een stevig prijskaartje van 10 euro per exemplaar aan vast. Er is echter een addertje onder het gras: de creatie bestaat niet echt.

Gwyneth Paltrow

Gwyneth Paltrow

„Maak kennis met The Diapér. Onze nieuwe wegwerpluier, gevoerd met zuivere alpacawol en vastgemaakt met amberkleurige edelstenen, bekend om hun emotioneel reinigende eigenschappen. Doordrenkt met een geur van jasmijn en bergamot voor een frisse baby. Te koop aan 120 euro voor een pak van twaalf”, schrijft Goop op Instagram.

De campagne is een stunt om een Amerikaanse wet in twijfel te trekken. Want in 33 Amerikaanse staten worden luiers niet gezien als een essentieel goed en worden ze belast tegen hetzelfde tarief als luxegoederen. Als gevolg hiervan hebben veel gezinnen moeite om luiers voor hun kinderen te betalen. Om mensen bewust te maken van deze economische belemmering werkte Goop samen met Baby2Baby, een non-profitorganisatie die zich richt op het leveren van verzorgingsproducten aan kinderen die het minder breed hebben in Los Angeles en regio’s die door een ramp zijn getroffen.