Entertainment/Film
650517177
Film

Don’t Look Up scoort beste resultaten voor Netflix in een week

De klimaatsatire Don’t Look Up, met Leonardo DiCaprio en Jennifer Lawrence in de hoofdrollen, is een hit op streamingdienst Netflix. In totaal hebben Netflix-abonnees al 152 miljoen uur gekeken naar de film, die sinds 24 december te zien is.

Dat heeft regisseur Adam McKay op Twitter bekendgemaakt op basis van een tweet van Film Updates. Het is niet duidelijk om hoeveel kijkers het gaat, Netflix maakt nooit bekend of kijkers de hele film hebben gekeken. Maar de streamingdienst spreekt zelf wel van de beste resultaten die één titel binnen een week behaald heeft.

In Don’t Look Up waarschuwen twee wetenschappers (DiCaprio en Lawrence) de wereld voor een komeet die over zes maanden de aarde zal vernietigen. Maar niemand lijkt hun onderbouwde noodkreet serieus te nemen. Zowel gezagsdragers als media zijn vooral bezig met beeldvorming en het bagatelliseren van het deprimerende nieuws. In de film spelen talloze grote sterren mee, zoals Meryl Streep, Cate Blanchett, Jonah Hill, Timothée Chalamet, Chris Evans en Ariana Grande.

De film leidde de afgelopen twee weken op sociale media tot veel discussie. Veel klimaatwetenschappers stellen dat de film heel duidelijk aangeeft hoe onachtzaam de wereld op dit moment met de klimaatproblemen omgaat. Critici vinden dat de film weinig subtiel is en daardoor de plank ook misslaat. Bij de Golden Globes, die zondag worden uitgereikt, is Don’t Look Up wel een van de favorieten.