Nieuws/Entertainment
702157905
Entertainment

Guns N’ Roses’ doorbreekt miljard YouTube-views

Axl Rose tijdens een optreden vorig jaar in Madrid.

Axl Rose tijdens een optreden vorig jaar in Madrid.

De Amerikaanse hardrockband Guns N’ Roses’ bestaat 34 jaar en is nog steeds razendpopulair. De band van zanger Axl Rose is nu officieel de eerste die met een muziekvideo uit de jaren ’80 de magische grens van één miljard views op YouTube doorbreekt.

Axl Rose tijdens een optreden vorig jaar in Madrid.

Axl Rose tijdens een optreden vorig jaar in Madrid.

Hun nummer 1 single Sweet Child O’ Mine heeft daarmee een plekje verworven in de Youtube Billions View Club. De video is in 2019 per dag gemiddeld 590.000 keer bekeken.

Een miljard views is niet nieuw voor Guns N’ Roses’, want hun video uit 1992 van het nummer November Rain heeft als enige muziekvideo van de jaren negentig meer dan een miljard views (1,2).

Ook over het aantal YouTube-abonnees heeft de band niet te klagen. Dit zijn er 6,7 miljoen. In 2019 staat Guns N’ Roses’ in de top 200 van de meest bekeken artiesten wereldwijd. Dagelijks wordt er 3,1 miljoen keer een muziekvideo van de band bekeken.

Hieronder een overzicht van top vijf muziekvideo’s van voor de eeuwwisseling:

1980s

1. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Official Music Video) - 1 miljard

2. a-ha - Take On Me (Official Music Video) - 943 miljoen

3. Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun (Official Video) - 786 miljoen

4. The Police - Every Breath You Take (Official Music Video) - 699 miljoen

5. Michael Jackson - Billie Jean (Official Music Video) - 694 miljoen

1990s

1. Guns N' Roses - November Rain - 1.2 miljard

2. Nirvana - Smells Like Teen Spirit (Official Music Video) - 968 miljoen

3. The Cranberries - Zombie (Official Music Video) - 962 miljoen

4. Whitney Houston - I Will Always Love You (Official Music Video) - 859 miljoen

5. 4 Non Blondes - What's Up (Official Video) - 765 miljoen