1013706
Financieel

Wisselkoersen dempen omzetgroei Beiersdorf

De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf, bekend van merken als Nivea en Labello, heeft de omzet het afgelopen jaar met 1,7 procent zien groeien tot 6,14 miljard euro. Dat maakte de onderneming donderdag bekend.

Zoals veel exporterende bedrijven had Beiersdorf vorig jaar last van de aansterkende euro, met name ten opzichte van veel valuta in opkomende markten. Zonder die nadelige wisselkoerseffecten zou de omzetgroei boven de 7 procent zijn uitgekomen.

De omzet van Beiersdorf uit verzorgingsproducten steeg met 1,1 procent naar 5,1 miljard euro. Tesa, de fabrikant van plakband en zelfklevende producten die ook deel uitmaakt van het Duitse concern, zag de inkomsten met 4,6 procent toenemen tot ruim 1 miljard euro.

Beiersdorf houdt vast aan zijn eerdere prognose dat de winstmarge over 2013 rond de 13 procent zal uitkomen.