Nieuws/Financieel
1055786
Financieel

Apple stoot Coca-Cola van de troon

Weer een zekerheid in het leven aan diggelen. Niet langer Coca-Cola, maar Apple is nu het meest waardevolle merk ter wereld volgens het Best Global Brands rapport. Ook Google is Coke voorbij.

Dat meldt het adviesbureau Interbrand vandaag, die voor het eerst in 13 jaar een nieuwe nummer één op zijn lijst moest aankondigen. Volgens de lijst is het merk Apple het lieve sommetje van $98,3 miljard waard, terwijl 'the real thing' op slechts $79,2 miljard wordt getaxeerd. Daar tussenin zit Google Apple op de hielen met een waarde van $93,3 miljard.

Philips is het meest waardevolle merk van Nederlandse bodem, en sluit met een waarde van $9,8 miljard de net top 40 af. Daaronder vinden we nog Shell op nummer 73 voor $ 5,5 miljard en Heineken op 93 voor $4,3 miljard. Dat is dan wel weer precies een plek boven de Mexicaanse concurrent Corona in de lijst, die overigens het aan het merk Kia meer waarde toekent dan aan Ferrari.