Nieuws/Financieel
1123507
Financieel

Waakhond gromt naar KPN en Vodafone

Vodafone ligt met KPN onder de loep bij toezichthouders. Zij werven massaal glasvezelabonnees, maar klanten zouden niet krijgen wat ze kochten. Vodafone zou teveel rekenen in het buitenland voor telefonie. Alle telecombedrijven krijgen binnenkort een ’harder bijtende’ waakond tegenover zich.

KPN is begonnen 20.000 klanten te informeren over zijn glasvezelabonnement. Dat bestaat soms deels uit een tragere koperlijn. Maar hoewel anderen wel de volledige snellere glasvezellijn tot in huis aangelegd kregen, heeft geen van de 20.000 klanten teveel betaald, stelt KPN.

Veel klanten klagen echter dat ze nooit de beloofde 50Mb snelheid krijgen, maar bijvoorbeeld hooguit 8Mb. KPN zegt dat hulp aan klanten ’hoge prioriteit’ heeft. Toch moet KPN toezichthouder Opta uitleggen waarom er licht zit tussen de advertentie en de praktijk.

Lees het gehele artikel in de digitale Telegraaf.