Nieuws/Financieel
1280714
Financieel

Silicon Valley-belofte koopt Nederlands Hippo

Hippo-oprichters (vlnr) Tjeerd Brenninkmeijer, Jeroen Verberg en Arjé Cahn.

Hippo-oprichters (vlnr) Tjeerd Brenninkmeijer, Jeroen Verberg en Arjé Cahn.

Amsterdam - CMS-specialist Hippo wordt onderdeel van Bloomreach. Het Amerikaanse bedrijf, dat met machine learning de omzet van webshops opstuwt, neemt de Amsterdamse startup over.

Hippo-oprichters (vlnr) Tjeerd Brenninkmeijer, Jeroen Verberg en Arjé Cahn.

Hippo-oprichters (vlnr) Tjeerd Brenninkmeijer, Jeroen Verberg en Arjé Cahn.

Hippo bouwt contentmanagementsystemen voor grote partijen als Victoria’s Secret, de Nationale Politie en Bayern München. Omdat de twee bedrijven nauwelijks overlap in klanten hebben, verwacht Hippo grote toegevoegde waarde te kunnen bieden aan zijn klanten.

Medeoprichter Jeroen Verberg gaat samen met Bloomreach-oprichter Raj De Datta de directie van Bloomreach vormen. Verberg: „Daaruit blijkt wel dat ze ons als partner zien, niet als prooi. Voor onze medewerkers was dat een enorme geruststelling.”

Ontwikkellocatie

Ook de andere oprichters en medewerkers blijven bij Hippo. Amsterdam wordt een belangrijke ontwikkellocatie voor het nieuwe moederbedrijf en gaat de komende tijd nieuw personeel aantrekken.

Hoeveel geld er met de overname is gemoeid, is niet bekend gemaakt. Hippo heeft ongeveer honderd medewerkers in Nederland en de Verenigde Staten. Bloomreach haalde eerder dit jaar nog $56 miljoen op bij investeerders en heeft waarschijnlijk een aanzienlijk deel van dat bedrag aangewend voor de overname.

Lees in DFT Avond alles over deze geruchtmakende overname.