Nieuws/Financieel

Vertrouwen consument sinds 2001 niet zo groot

Winkelend publiek in het Designer Outlet Roermond. Het Outlet Center biedt 200 internationale designermerken aan. Winkeliers hebben last van het grote aanbod daar. De regionale bezoekers komen namelijk niet naar hen toe.

Winkelend publiek in het Designer Outlet Roermond. Het Outlet Center biedt 200 internationale designermerken aan. Winkeliers hebben last van het grote aanbod daar. De regionale bezoekers komen namelijk niet naar hen toe.

ANP

DEN HAAG - Het consumentenvertrouwen is in april gestegen naar het hoogste punt sinds februari 2001.

Winkelend publiek in het Designer Outlet Roermond. Het Outlet Center biedt 200 internationale designermerken aan. Winkeliers hebben last van het grote aanbod daar. De regionale bezoekers komen namelijk niet naar hen toe.

Winkelend publiek in het Designer Outlet Roermond. Het Outlet Center biedt 200 internationale designermerken aan. Winkeliers hebben last van het grote aanbod daar. De regionale bezoekers komen namelijk niet naar hen toe.

ANP

Het vertrouwen ging met twee punten omhoog naar 26.

Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek is er vertrouwen in het economisch klimaat. Consumenten zijn ook bereid om meer te kopen omdat ze positiever zijn over hun eigen financiële situatie.

Met 26 ligt het consumentenvertrouwen in april ruim boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (- 3). Het vertrouwen bereikte in januari 2000 de hoogste stand ooit (36). Het dieptepunt werd bereikt in maart 2013 (-41).