1352823
Financieel

FAMILIEZAKEN Leijtens Import bekende naam in cosmetica

Broer en zus samen in beautylabel

Peter Leijtens met zijn zoon en dochter die eerder dan gedacht in de zaak zijn gekomen.

Peter Leijtens met zijn zoon en dochter die eerder dan gedacht in de zaak zijn gekomen.

Waalwijk - Van kleine parfumdistributeur groeide Leijtens Import in 26 jaar uit tot een bekende naam in de cosmeticabranche. Oprichter Peter Leijtens adviseerde zijn kinderen tevergeefs om een baan binnen het bedrijf even uit te stellen. Ze runnen nu de zaak met zijn drieën.

Peter Leijtens met zijn zoon en dochter die eerder dan gedacht in de zaak zijn gekomen.

Peter Leijtens met zijn zoon en dochter die eerder dan gedacht in de zaak zijn gekomen.

Het Waalwijkse bedrijf levert aan grote parfumeries en warenhuizen in de hele Benelux, maar ook aan kleine winkels. Leijtens begon ooit met een paar klanten en een merk, maar breidde vrij snel uit naar zeventien werknemers en een hele rits grote en kleine labels.

Hoewel Peter de eerste in de familie was die de cosmetica in ging, kwam de stap niet uit de lucht vallen. Hij is telg van een echte ondernemersfamilie en heeft een achtergrond in cosmetica.

Het bedrijf staat bekend om de vele high-end merken en beautytools, zoals het beroemde pincetmerk Tweezerman. ,,In dit soort producten is veel minder competitie dan in de cosmetica”, aldus Peter.

Dochter Elise (28), verantwoordelijk voor de marketing en zoon Willem (25, sales) hadden altijd al interesse om aan boord te stappen. Elise: ,,Onze ouders zeiden altijd: ‘Ga nou eerst ergens anders werken’, maar er kwam een vacature vrij bij ons bedrijf, en ik wilde het graag. Ik heb gesolliciteerd aan de keukentafel.” Bij Willem ging het precies zo. Peter: ,,Mijn vrouw is als enige gezinslid niet dagelijks betrokken bij het bedrijf, maar als schoonheidsspecialiste weet ze veel over de branche.”

Zo werd Leijtens sneller dan gepland een familiebedrijf. De samenwerking bevalt uitstekend, broer en zus hebben onlangs samen een eigen beautylabel op de markt gezet: Solligne. ,,Dat is ontzettend leuk om te doen”, zegt Elise. ,,We ontwikkelen alle producten zelf en distribueren het nationaal en internationaal.”