Nieuws/Financieel
1353971
Financieel

Klanten meer te spreken over verzekeraar

Consumenten zijn dit jaar meer tevreden over hun verzekeraar dan in 2016. Net als vorig jaar scoort de Zeeuwse verzekeraar ZLM het best.

Dat blijkt uit onderzoek op van Kantar TNS in opdracht van het Verbond van Verzekeraars naar de klankgerichtheid van 48 verzekeraars. Zij werden op de website Verzekeraarsinbeeld.nl beoordeeld door 11.000 consumenten op onder meer deskundigheid, klankcontact en duidelijkheid. De verzekeraars halen de beste scores op deskundigheid en contact.

Met een 8,3 als gemiddeld rapportcijfer kreeg de schadeverzekeraar ZLM de hoogste waardering van consumenten. In de top vijf staan verder VvAA, Nh1816, die beiden nieuw zijn binnengekomen, en ANWB Verzekeren en Centraal Beheer. Van de 48 beoordeelde verzekeraars scoorden werden 10 lager gewaardeerd dan in 2016, voor 32 verzekeraars geldt het tegenovergestelde.

safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd
safe-and-fast iconVeilig betalen
box icon14 dagen bedenktijd