Storing bij ING na twaalf uur nog niet opgelost, geen schadevergoeding
Amsterdam - De storing waardoor klanten van ING sinds woensdagochtend niet meer kunnen inloggen voor online en mobiel bankieren is twaalf uur later nog altijd niet opgelost. De bank durft woensdagavond nog altijd niet te zeggen wanneer alles weer werkt.
Op Twitter laat ING wel weten dat het niet om een cyberaanval gaat, maar om ’interne systemen’ die niet met elkaar communiceren zoals het hoort. „Op dit moment is er nog geen oplossing hiervoor”, schrijft de bank. Het vinden van die oplossing kost bovendien „veel tijd, meer tijd dan we hadden voorzien”.
Op compensatie hoeven klanten niet te rekenen, al vragen ze er op Twitter wel om. De bank heeft in haar algemene voorwaarden schadevergoeding na een storing uitgesloten:
Ondertussen is het voor sommige ING-klanten flink behelpen. Zo moeten vrienden worden ingeschakeld om concerttickets voor te schieten:
Maar er is ook aandacht voor het webcareteam, dat overuren draait:
DFT Geld
Elke week wat u moet weten over personal finance.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.
Mario Russo Edward Polo
Fiat Metalen Kruiwagen
Hyundai Electronics Aqua Turbo
QLT Mini Kettingzaag