Dat zegt commercieel directeur Andrew Nocella. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij probeert zichzelf op te stuwen in de vaart der volkeren, onder meer met investeringen in klant en product. Zo is het met haar grote klant Apple in gesprek hoe de luchthaven in San Francisco aangepast kan worden, zodat het reizen van de techgigant slimmer en daardoor sneller kan. United breidt haar dagelijkse vluchten vanaf Schiphol naar de Verenigde Staten komend jaar verrassend uit van vijf naar zes stuks. Dit ondanks het feit dat Schiphol momenteel niet kan groeien. „Officieel zijn er natuurlijk geen nieuwe landingsrechten op Schiphol te krijgen, maar als je goed zoekt kun je een oplossing vinden”, zegt Nocella. De nationale luchthaven zit aan het maximum aantal vliegbewegingen van 500.000 en kan pas verder groeien onder voorwaarden na 2020. „Wij hebben een slot in gebruik van één van onze partners op Schiphol. Binnen het verband met onze joint venture A++ kunnen we de landingsrechten van elkaar gebruiken. Ik wil er niet al te diep op ingaan, maar wij hebben het laaghangende fruit gepakt dat er te vinden was”, zegt Nocella. Ticketprijs A++ is vehikel waarin alle vluchten en kosten van de trans-Atlantische vluchten worden verdeeld. Deelnemers zijn onder meer Lufthansa, Air Canada, Austrian en Swiss. Soms kan het zijn dat een luchtvaartmaatschappij uit de groep wel de slots heeft op Schiphol, maar bijvoorbeeld de toestellen niet. Of er kan sprake zijn van een situatie waarbij de trans-Atlantische vlucht meer oplevert dan de route Stockholm-Amsterdam. Ook op Londen Heathrow vliegt United op slots van Lufthansa. Het prijsniveau op de trans-Atlantische route is iets aangetrokken, aldus Nocella. „De prijs van een ticket in de toeristenklasse is min of meer kostendekkend. Luchtvaartmaatschappijen verdienen aan duurdere stoelen en extra’s zoals bagage.”