1544369
Nieuws
ExtraHet beste van De Telegraaf

Bijl in reclame-inkomsten door privacywet

Amsterdam - De online advertentiemarkt gaat een zeer onzekere tijd tegemoet. Door de nieuwe Europese privacywet moeten consumenten expliciet gevraagd worden of en welke informatie er verzameld mag worden en wie die voor advertentiedoeleinden mag gebruiken. De online advertentie-inkomsten dreigen in eerste instantie fors te dalen. De branche zoekt daarom hard naar oplossingen.

De online advertentiemarkt gaat een zeer onzekere tijd tegemoet. Door de nieuwe Europese privacywet moeten consumenten expliciet gevraagd worden of en welke informatie er verzameld mag worden en wie die voor advertentiedoeleinden mag gebruiken. De online advertentie-inkomsten dreigen in eerste instantie fors te dalen. De branche zoekt daarom hard naar oplossingen.

Verder lezen?

Maak een account aan en lees alle Telegraaf Extra-artikelen nu tijdelijk helemaal gratis.

Het is makkelijk en in 1 minuut geregeld!

Heb je al een account? Log hier dan in!