Ahold Delhaize gaat uit van een onderliggende winstgroei per aandeel van tussen de 20 en 30%. Het concern behaalde een omzet van 17,8 miljard, een stijging van 6,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst kwam uit op €68 miljoen, een daling van bijna 85% ten opzichte van vorig jaar. De winst valt fors lager uit vanwege een voorziening van €577 miljoen om de pensioenfondsen in de Verenigde Staten te versterken. De online verkopen namen fors toe met bijna 63% aangezien steeds meer consumenten hun boodschappen thuis laten bezorgen vanwege de coronacrisis. De verkopen via bol.com gingen omhoog met ruim 45%. ,,De coronacrisis heeft nog steeds een grote impact op het dagelijks leven en daarom ben ik trots op de prestaties van onze werknemers”, zegt topman Frans Muller. ,,Hun focus op de veiligheid in onze winkels en distributiecentra en hun aanhoudende inspanningen om service te verlenen aan onze klanten zijn prijzenswaardig.” Volgens Muller zijn er afgelopen kwartaal belangrijke investeringen gedaan in aanvullende veiligheidsmaatregelen en beloningen voor medewerkers. Ahold Delhaize heeft tot nu toe €470 miljoen uitgegeven aan coronagerelateerde kosten. Het supermarktconcern heeft verder een aandeleninkoopprogramma aangekondigd van €1 miljard die begin volgend jaar start. Ahold Delhaize hoopt op die manier het business model van het bedrijf te versterken.