Nieuws/Financieel
1608715684
Financieel

Premium

Het beste van De Telegraaf

Supermarktklant koopt steeds meer duurzame voeding

Vooral producten als varkensvlees, verse vis en diepvriesvis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk.

Vooral producten als varkensvlees, verse vis en diepvriesvis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk.

Amsterdam - Consumenten kochten in 2021 voor bijna €8 miljard aan duurzame voeding in supermarkten, 14% meer dan in 2020. Voor voeding zonder duurzaamheidskeurmerk nam de omzet met 4% af, naar bijna €29 miljard. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research (WR) en het CBS.

Vooral producten als varkensvlees, verse vis en diepvriesvis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk.

Vooral producten als varkensvlees, verse vis en diepvriesvis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk.

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF