Nieuws/Financieel
1683633805
Financieel

Samsung en Microsoft breiden samenwerking uit

DJ Koh, ceo van Samsung Electronics toont de Galaxy Note 10, de nieuwste smartphone van de Zuid Koreaanse marktleider.

DJ Koh, ceo van Samsung Electronics toont de Galaxy Note 10, de nieuwste smartphone van de Zuid Koreaanse marktleider.

New York - Samsung en Microsoft slaan de handen verder ineen. Tijdens Unpacked 2019 in het Barclays Center in Brooklyn kondigden de ceo’s van Samsung en Microsoft, DJ Koh en Satya Nadella een uitbreiding van de langdurige stategische samenwerking aan.

DJ Koh, ceo van Samsung Electronics toont de Galaxy Note 10, de nieuwste smartphone van de Zuid Koreaanse marktleider.

DJ Koh, ceo van Samsung Electronics toont de Galaxy Note 10, de nieuwste smartphone van de Zuid Koreaanse marktleider.

Beide techgiganten gaan gezamenlijk naadloze productiviteitservaring op verschillende apparaten, applicaties en diensten aanbieden.

,,Microsoft en Samsung delen een lange geschiedenis wat betreft innovatie en samenwerking. De aankondiging van vandaag markeert dan ook de volgende fase in onze samenwerking”, aldus Satya Nadella, ceo van Microsoft gisteravond in New York.

Hij gaat verder: ,,Onze ambitie is om mensen te helpen productiever te zijn op elk apparaat, waar dan ook. De combinatie van onze ervaring met de krachtige, nieuwe apparaten van Samsung maakt dit mogelijk.”

Tijdens Unpacked 2019 werd de Galaxy Note10 gepresenteerd, de allernieuwste smartphone van marktleider Samsung.

Het verschil tussen de Note9 en Note10. Het schermoppervlak is duidelijk groter.

Het verschil tussen de Note9 en Note10. Het schermoppervlak is duidelijk groter.

Met de exclusieve Microsoft-integraties in de nieuwe Galaxy Note10 kunnen gebruikers nu op een eenvoudige manier soepel switchen tussen een smartphone en pc. De samenwerking zal zich uitbreiden naarmate Samsung en Microsoft cloud computing en geavanceerde intelligentie verder benutten om rijke, naadloze mobiele ervaringen op de markt te brengen in het 5G-tijdperk.

,,We geloven dat de mobiele industrie aan de vooravond staat van een transformatie, een waarbij individuele apparaten plaatsmaken voor naadloze, verbonden en continue ervaringen, waar we ook zijn’, aldus Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland.