Financieel/Geld
1736715
Geld

We gaan meer uitgeven aan het paasontbijt en eitjes

Amsterdam - We gaan dit jaar rond de paasdagen zo’n 3% meer uitgeven in de supermarkt dan een jaar eerder. Vooral het ontbijt, de lunch en lekkernijen mogen meer kosten.

Dat blijkt uit een schatting van onderzoeksbureau GfK. Die schatten dat de supermarktomzet met Pasen gaan stijgen naar €816 miljoen, bijna €25 miljoen dan een jaar eerder. Brood, romboter, salades en natuurlijk eieren zijn vooral in trek.

Daarnaast wordt er ook flink geld besteed aan lekkernijen. Van chocolade, waaronder natuurlijk de paaseitjes, en gebak wordt dit jaar nog gretiger gesnoept. De paaseitjes lagen dan ook al kort na de jaarwisseling in de schappen.

GfK kwam ook met omzetcijfers van de supermarkten over februari naar buiten. In de tweede maand van het jaar was sprake van een stijging met 4,7% ten opzichte van een jaar eerder, tot bijna €2,8 miljard.

In de eerste twee maanden van het jaar is de omzet met 2,8% gestegen naar ruim €5,4 miljard. Ook steeg de omzet per kassabon in dezelfde periode met 5,9% naar €24,31. Wel daalde het aantal uitgegeven kassabonnen in deze periode met 2,9%.