Nieuws/Financieel
1736946
Financieel

’Postcode Loterij lastig opzegbaar’

De Nationale Postcode Loterij is lastig op te zeggen. Deelnemers die met de loterij willen stoppen, kost het veel tijd en moeite om hun abonnement op te zeggen.

Dat stelt de Consumentenbond op basis van een steekproef. Volgens de bond is informatie over het online en schriftelijk opzeggen ver weggestopt op de website van de Postcode Loterij. Wie telefonisch wil opzeggen, moet tegenover de vasthoudende telefonist soms vijf tot zes keer herhalen echt te willen stoppen met de loterij.

Beloftes

In mei 2017 stelde de Consumentenbond dit probleem ook al aan de kaak. Ondanks beloftes van de Postcode Loterij zijn er sindsdien volgens de bond onvoldoende verbeteringen doorgevoerd.

„De Postcode Loterij moet een beter evenwicht vinden in deelnemers behouden en het makkelijk maken voor opzeggers. In plaats van beloftes verwachten wij dat de loterij nu echt verbeteringen doorvoert, zodat het aantal klachten afneemt”, aldus de Consumentenbond.