Nieuws/Financieel
1803743251
Financieel

Pinner ziet klacht over haperende geldautomaat in rook opgaan

Amsterdam - Een klant van ABN Amro beweert geen geld uit een pinautomaat van de bank te hebben gekregen toen hij €500 wilde opnemen. Vlak daarna blijkt dit bedrag wel degelijk van zijn bankrekening te zijn afgeschreven.

Volgens de man gaf de pinautomaat aan dat zijn banksaldo onvoldoende was om de €500 te kunnen opnemen. Hij stapte naar klachteninstituut Kifid om het afgeboekte geld terug te krijgen.

Uit gegevens van ABN Amro blijkt echter dat de klant wel degelijk €500 heeft gekregen uit de geldautomaat. Volgens de bank had de automaat voor, tijdens en na de geldopname ook geen storing.

Camerabeelden

Hoewel ABN Amro geen camerabeelden kan overleggen dat de man de bankbiljetten heeft ontvangen, kiest het Kifid in deze zaak de kant van de bank en wijst de klacht af. Volgens het klachteninstituut heeft de pinner namelijk niet aangetoond dat hij het geld niet heeft gekregen. Desondanks stelt het Kifid „niet te twijfelen aan de oprechtheid van de consument”.

Na deze uitspraak kan de klant de kwestie nog voorleggen aan de rechter.