Financieel/Geld
1901518273
Geld

Zoveel duurder werd huismerk bij de supermarkt

Bij Jumbo gingen de prijzen van het huismerk meer omhoog dan bij Plus en AH.

Bij Jumbo gingen de prijzen van het huismerk meer omhoog dan bij Plus en AH.

Amsterdam - Supermarktketen Jumbo heeft de prijzen van het huismerk meer verhoogd dan Plus en Albert Heijn. Dat blijkt uit onderzoek van dataspecialist Superscanner, waar vakmedium Distrifood over bericht.

Bij Jumbo gingen de prijzen van het huismerk meer omhoog dan bij Plus en AH.

Bij Jumbo gingen de prijzen van het huismerk meer omhoog dan bij Plus en AH.

In de periode van week 44 van 2018 tot week 43 van 2019 verhoogde Jumbo de prijzen met 6,5%. Bij Plus werd het huismerk 4,86% duurder en bij Albert Heijn 4,04%.

Per 1 januari 2019 ging het lage btw-tarief omhoog van 6 naar 9%. De inflatie is zo’n 2,6%.

Jumbo verhoogde de prijzen van het totale assortiment met 4,67%, blijkt uit het onderzoek. Ook dat is meer dan Plus (+4,48) en Albert Heijn (+3,73%). Superscanner keek naar de prijzen in één filiaal per supermarkt. Prijzen kunnen verschillen per filiaal.