Financieel/Ondernemen
190180552
Ondernemen

Premium

Het beste van De Telegraaf

Familiebedrijf moet strategie kiezen, maar niet in crisis

Ceo Koen Slippens (derde generatie) ziet Sligro Food Group ook met beursnotering als een familiebedrijf bij uitstek.

Ceo Koen Slippens (derde generatie) ziet Sligro Food Group ook met beursnotering als een familiebedrijf bij uitstek.

Amsterdam - Familiebedrijven staan bekend als crisisbestendig. Toch zien ook zij hun omzet en winst wegzakken in een crisis. Wel weten ze vaak sneller te herstellen. De familieleden moeten daarvoor wel op één lijn zitten. Een eigendoms- en eigenaarsstrategie helpt daarbij. „Maar die moet je niet in crisistijd opstellen”, zegt familiebedrijvenadviseur Joost Vat van accountantsbureau BDO.

Ceo Koen Slippens (derde generatie) ziet Sligro Food Group ook met beursnotering als een familiebedrijf bij uitstek.

Ceo Koen Slippens (derde generatie) ziet Sligro Food Group ook met beursnotering als een familiebedrijf bij uitstek.

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF