Nieuws/Financieel
200409730
Financieel

Wolters Kluwer helpt zorgverleners in coronacrisis

Wolters Kluwer is wereldwijd een van de belangrijkste informatieleveranciers voor bedrijven en zorgverleners. Het concern uit Alphen aan den Rijn kwam dan ook meteen in actie, toen het coronavirus begin dit jaar toesloeg.

„We hebben op dat moment direct covid-19 gerelateerde informatie toegevoegd aan de software van UpToDate, die door 99% van de Nederlandse ziekenhuizen wordt gebruikt”, zegt hoofdstrateeg Atul Dubey van Wolters Kluwer.

Kennis bijspijkeren

Met de dienst UpToDate kunnen dokters achterhalen wat een patiënt mankeert en een behandelplan opstellen. Ook zorgmedewerkers die geen klant zijn van Wolters Kluwer kunnen gratis toegang krijgen tot deze informatie over het coronavirus, benadrukt de strateeg. Verpleegkundigen die plotseling coronapatiënten moesten verzorgen, konden hun kennis bijspijkeren met een module in het product Lippincott Procedures.

Volgens Dubey heeft Wolters Kluwer ook andere belangrijke beroepsgroepen bijgestaan in de coronacrisis. Daarbij valt te denken aan softwareoplossingen voor bankmedewerkers in de VS, waardoor die snel konden oordelen over leningaanvragen van middelgrote en kleinere bedrijven. In Nederland is met Schulinck een vergelijkbaar product om de TOZO-aanvragen voor gemeentes in goede banen te leiden. In totaal is Wolters Kluwer wereldwijd met ruim honderd initiatieven op coronagebied gekomen.

Atul Dubey

Atul Dubey

Thuiswerken

Hoofdstrateeg Dubey heeft sinds het uitbreken van de coronapandemie maandenlang thuisgewerkt in zijn woonplaats New York. Nu thuiswerken normaal is geworden in het bedrijfsleven en bij de overheid, zal dit volgens hem naar verwachting ook gevolgen hebben voor de producten van Wolters Kluwer.

„Onze producten zullen nog digitaler en gebaseerd op de cloud moeten worden”, legt hij uit. „Ook moeten collega’s vanuit verschillende locaties er gezamenlijk mee kunnen werken.”