Nieuws/Financieel

Dreigende Rabo-klant terecht op zwarte lijst gezet

DIJKSTRA BV

Amsterdam - Een Rabobank-klant die dreigde een medewerker zijn wenkbrauwen en haar af te scheren en zijn ’strontgezicht’ in elkaar te slaan is terecht op de zwarte lijst gezet bij de bank. Dat oordeelt het klachteninstituut Kifid. Terecht op de zwarte lijst

DIJKSTRA BV

De klant en de bank kwamen in conflict omdat een schuldregistratie bij het Bureau Kredietregistratie (BKR) onterecht nog niet verwijderd was door de bank. Toen de klant daarover via de telefoon verhaal ging halen bij de Rabo liep het uit de hand.

De klant stelt dat de medewerker hem ’de bek gewoon volschijt’ en dreigt daarna dat de Rabo-man ’een probleem gaat krijgen’. Na de dreigementen om wenkbrauwen en haar af te scheren, komt ook nog de volgende uitsmijter: „Want ik ik heb zijn gezicht nu he, ik heb het hier vastgelegd. Het is gewoon zo’n misselijke kop van hem dat wil je gewoon niet weten. Zo’n strontgezicht, daar moet gewoon iets aan gebeuren. Hij komt hij komt aan de beurt. Als hij normaal had gedaan hoeft hij nergens bang voor te zijn, maar het is gewoon een strontzak.”

De Rabobank besloot om de dreiger voor 8 jaar op de eigen zwarte lijst te zetten. In die periode kan hij dus zijn bank- en andere zaken niet meer bij de Rabo regelen. Daar ging de klant tegenin. Hij vond dat hij zijn frustraties had geuit, maar niemand wilde bedreigen.

Daar gaat het Kifid niet in mee. Het klachteninstituut vindt dat Rabo keurig de procedure heeft gevolgd en in zijn recht staat om de klant op de zwarte lijst te zetten.