Familie verkoopt Nomad aan investeerder
Ⓒ AAD VAN DER POEL
Amsterdam (DFT) - Outdoormerk Nomad, bekend van slaapzakken, tenten en rugzakken, is door de oprichtersfamilie Kooijmans verkocht aan de Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed.
Ⓒ AAD VAN DER POEL
„Een moeilijke beslissing”, laat Anouk Kooijmans van het in 1978 opgerichte Nomad weten. Volgens haar heeft de nieuwe eigenaar geen plannen voor een snelle exit en zal MerkGoed zich richten op de verdere uitbouw van het „goed renderende bedrijf”. Bedragen werden niet genoemd.
Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van kansrijke merken, aldus het bedrijf. In de portfolio zitten reeds merken als Ranja, BenBits, Limeau en hockeymerk Dita.
DFT Dagelijks
Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.

