Nieuws/Financieel

Ahold Delhaize op koers voor onlinegroei

Zaandam - Supermarktconcern Ahold Delhaize is op koers om over twee jaar bijna 5 miljard euro aan online verkopen te halen. Dat meldt het Nederlands-Belgische bedrijf naar aanleiding van de aangekondigde uitbreiding van een distributiecentrum van Bol.com. Ahold Delhaize investeert al een tijdje in lokale onlinemerken om de verkopen te doen groeien.

Het distributiecentrum van Bol.com wordt twee keer zo groot. Dat levert tenminste honderd nieuwe banen op, stelt de webwinkel. Die banen komen zowel in het distributiecentrum als op het hoofdkantoor. Het centrum, dat vorig jaar september in gebruik werd genomen, meet na de uitbreiding 100.000 vierkante meter.

Volgens Bol.com is de uitbreiding nodig door de snelle groei van de onlineverkopen. Bij de bouw van het distributiecentrum was al rekening gehouden met een toekomstige verbouwing. Nu werken er 750 mensen in het centrum, maar in piekperiodes zoals rond de feestdagen zijn dat er meer.

In 2021 moet de uitbreiding afgerond zijn. Dan is er ook meer opslagruimte voor partners van Bol.com. Meer dan 21.000 Nederlandse winkeliers verkopen artikelen via het platform van Bol.com.