Financieel/Partnercontent
Deze inhoud valt buiten de verantwoordelijkheid van de hoofdredactie van De Telegraaf.
BCC
Gesponsord
In 'verhalen met een stekker' worden bijzondere anekdotes uit de de wereld van BCC uitgelicht.

Meer online aankopen zorgen voor topdrukte

Femmy Weijs

Nederlandse consumenten gaan naar verwachting 26,30 miljard euro uitgeven aan online aankopen dit jaar. Ten opzichte van 2017 is dat 17% meer, aldus thuiswinkel.org, de organisatie achter het webwinkelkeurmerk Thuiswinkel Waarborg.

Femmy Weijs

De stijging van de verkoop van huishoudelijke apparaten in het eerste kwartaal van 2018 is zelfs nog iets hoger. Ten opzichte van 2017 werden er 18% meer producten verkocht. Waar niet iedereen altijd bij stilstaat, is dat al die apparatuur natuurlijk wel nog eventjes bij de klanten moet worden bezorgd.

Wij spraken met Quincy en Danny van de bezorgservice van elektronicagigant BCC over de toenemende drukte en vooral het plezier dat het bezorgen van al die ijskasten, televisies en wasmachines met zich meebrengt. Hun bezorgschema wordt steeds voller en voller, maar de lol in het werk is onveranderd. Ze vinden het zelfs zo leuk dat ze een bijzonder aandenken aan hun werkgever op hun lichaam hebben laten zetten.

Minstens 20 bestellingen per dag

Quincy en Danny werken nu twee jaar samen en hebben het vijf dagen in de week hartstikke druk met het verwerken van alle bestellingen. Ze hebben een bijzondere band en hebben daardoor veel plezier in hun baan. ,,We hebben een eigen vrachtwagen, zijn volledig op elkaar ingespeeld en vinden de vrijheid op de weg echt top,” aldus Danny. Samen beleven ze de gekste dingen. Van heftig schreeuwende klanten die persoonlijke problemen bij hen uitstorten tot dames die in badjas de deur opendoen. ,,En dan met zo’n lief stemmetje vragen of we echt niet even willen blijven eten. Dan zeggen we: ‘Dag mevrouw, nog een prettige dag!’,” vertelt Quincy terwijl hij een zwiepende armbeweging maakt richting de deur. Ze moeten ook wel door, want met gemiddeld ruim 20 bestellingen per dag maken ze flink wat kilometers door het land. Of ze nog nooit een slippertje hebben gemaakt? ,,Zeker wel, haha! We zijn eens keihard van een trap afgegleden doordat er een gekke bocht in zat. Helaas ook met materiele schade, dat is het risico van het vak,” stelt Danny.

Femmy Weijs

Gek op het werk

Altijd wel wat te beleven dus. Zeker als ze de stad in moeten. Binnensteden vormen één grote hindernisbaan voor bezorgdiensten, maar de bezorgers van BCC draaien er hun hand niet voor om. ,,Bezorgen in Amsterdam is iedere keer weer een uitdaging, maar samen lukt het elke keer weer. Het is gewoon heel fijn als je zo’n plezier in je werk hebt en met elkaar,’’ aldus Quincy.

Het toppunt van hun enthousiasme was toch wel het spontane idee om een tattoo te laten zetten van het BCC-logo. Zijn ze dan echt zo gek van hun werk? Ja dus! Danny, die al 8 jaar bij het bedrijf werkt, had al langer met het idee rondgelopen. ,,Quincy kwam er opeens mee toe we in de stad reden. Heel gek, want ik wilde dit dus al een tijdje. We zijn kort daarop naar de tattooshop gegaan en hebben ‘m allebei achterop onze bovenarm laten zetten. Als het aan ons ligt bezorgen we nog vele leveringen!”