Nieuws/Financieel

Nieuwe merken en online stuwen Target

Minneapolis - De nieuwe merken van de Amerikaanse winkelketen Target slaan duidelijk aan, terwijl het bedrijf ook met zijn onlineverkopen stevig blijft groeien. Al met al zorgde dit alles het afgelopen kwartaal voor de hoogste vergelijkbare omzetgroei van de laatste dertien jaar, zo bleek uit de cijfers. Het bedrijf verhoogde daarop zijn verwachtingen voor heel 2018.

De vergelijkbare omzet bij Target viel 6,5 procent hoger uit. Daarmee hield de winkelketen gelijk tred met de grote rivaal Walmart. De omzetgroei was sterker dan waar kenners in doorsnee rekening mee hielden.

Target onthulde het afgelopen jaar meer dan een dozijn nieuwe winkelmerken, onder meer op het gebied van kleding en interieur. Verder timmert Target aan de weg met zijn onlinediensten door onder meer in te zetten op bezorgingen op dezelfde dag.

Voor het hele jaar rekent Target nu op een aangepaste winst van minstens 5,30 dollar per aandeel tot maximaal 5,50 dollar. Eerder was de bandbreedte 5,15 tot 5,45 dollar.