Nieuws/Financieel
2728944
Financieel

’Hotels weigeren TravelBird-boekers’

Tientallen vakantiegangers die een reis hebben geboekt bij TravelBird komen hun hotel niet in, omdat de Amsterdamse reisorganisatie niet heeft betaald. Dat constateert de Consumentenbond.

Bij de bond kwamen veel klachten binnen van verontwaardigde reizigers. Een aantal hotels besloot hun gasten toch binnen te laten en zelf contact op te nemen met TravelBird over de uitgebleven betaling. In de meeste gevallen moesten reizigers zelf het geldbedrag overmaken voordat ze hun hotelkamer mochten betrekken.

TravelBird laat weten dat ze inderdaad een betalingsvertraging hebben, maar dat de problemen eind deze maand nog worden opgelost. Maar de Consumentenbond is er niet gerust op. „De klantenservice zou nogal moeilijk bereikbaar zijn geweest, maar ze zeggen dat ze er heel hard aan werken. Wie van plan is een vakantie te boeken bij TravelBird, weet dat dit speelt”, aldus de belangenorganisatie.