2766393
Financieel
ExtraHet beste van De Telegraaf

Malafide webshop verdwijnt vaak ook weer snel

Oplichting via Facebook rijst de pan uit

Sandra en Pim Sommerberg kregen een weggooitentje opgestuurd in plaats van de in de advertentie beloofde degelijke dubbeldaks. Terugsturen leverde geen restitutie van het geld op.

Sandra en Pim Sommerberg kregen een weggooitentje opgestuurd in plaats van de in de advertentie beloofde degelijke dubbeldaks. Terugsturen leverde geen restitutie van het geld op.

Amsterdam - We kopen steeds meer online. Maar lang niet alle webshops zijn te vertrouwen. In 2016 werd 3 procent van de online shoppers opgelicht, in 2017 was dat al 4,3 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Slachtoffers kunnen steevast fluiten naar hun geld. „Ik voelde me wel genept.”

Sandra en Pim Sommerberg kregen een weggooitentje opgestuurd in plaats van de in de advertentie beloofde degelijke dubbeldaks. Terugsturen leverde geen restitutie van het geld op.

Sandra en Pim Sommerberg kregen een weggooitentje opgestuurd in plaats van de in de advertentie beloofde degelijke dubbeldaks. Terugsturen leverde geen restitutie van het geld op.

We kopen steeds meer online. Maar lang niet alle webshops zijn te vertrouwen. In 2016 werd 3 procent van de online shoppers opgelicht, in 2017 was dat al 4,3 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Slachtoffers kunnen steevast fluiten naar hun geld. „Ik voelde me wel genept.”

Verder lezen?

Maak een account aan en lees alle Telegraaf Extra-artikelen nu tijdelijk helemaal gratis.

Het is makkelijk en in 1 minuut geregeld!

Heb je al een account? Log hier dan in!