2875631
Geld

’Millennials hebben geen blikopener’

Hier kunnen millennials naar verluidt niks mee.

Hier kunnen millennials naar verluidt niks mee.

Amsterdam - Raadsel: waarom wordt er in de Verenigde Staten veertig procent minder tonijn in blik verkocht dan dertig jaar geleden? Antwoord, volgens een marketingmanager bij een grote fabrikant van ingeblikte tonijn: veel millennials hebben geen blikopener.

Hier kunnen millennials naar verluidt niks mee.

Hier kunnen millennials naar verluidt niks mee.

De verkoop van verse en bevroren vis loopt in Amerika al jaren op, maar de verkoop van bliktonijn is sinds 1989 alleen maar afgenomen, blijkt uit cijfers van het lokale ministerie van landbouw. Dat komt omdat jongeren, geboren tussen 1985 en 2000, niet eens een blikopener hebben, zegt Andy Mecs, van de Amerikaans-Koreaanse tonijnleverancier StarKist tegen de Wall Street Journal.

Die opmerking ontploft op Twitter in Mecs’ gezicht. De visboer wordt er onder meer op gewezen dat millennials wél meer geld besteden aan verse of ingevroren vis, die daadwerkelijk moet worden bereid. Millennials hebben wel vaker de schuld gekregen van het verdwijnen van dingen, merkt de New York Times op. Zo zouden ze onder meer de tanende verkoop van ontbijtgranen zoals cornflakes op hun geweten hebben.

Welk keukengereedschap millennials nog bezitten of niet, de Nederlandse groenteboer Hak is erop voorbereid. Dat bedrijf verruilt zijn glazen potten voor zakken, die je gewoon met je handen kunt openmaken.