Nieuws/Financieel
3153634
Financieel

Ook tijdschriften LINDA naar Talpa

Linda de Mol voegt haar media-netwerk LINDA bij Talpa Network van haar broer John de Mol, waar ze eerder naartoe overstapte. Dat netwerk kan volgens haar voor meer groei zorgen.

Linda de Mol voegt haar media-netwerk LINDA bij Talpa Network van haar broer John de Mol, waar ze eerder naartoe overstapte. Dat netwerk kan volgens haar voor meer groei zorgen.

Amsterdam (DFT) - Na de overstap van Linda de Mol naar Talpa Network, verkast haar bedrijf met magazine LINDA, de sites en evenementen mee naar het bedrijf van haar broer John. Linda de Mol wordt bovendien creatief directeur bij zender Net5.

Linda de Mol voegt haar media-netwerk LINDA bij Talpa Network van haar broer John de Mol, waar ze eerder naartoe overstapte. Dat netwerk kan volgens haar voor meer groei zorgen.

Linda de Mol voegt haar media-netwerk LINDA bij Talpa Network van haar broer John de Mol, waar ze eerder naartoe overstapte. Dat netwerk kan volgens haar voor meer groei zorgen.

Uitgever Sanoma Media Nederland, waar LINDA de afgelopen vijftien jaar uitgroeide tot een breder mediaplatform van de presentatrice, stootte dinsdag zijn belang in het bedrijf Mood for Magazines af. Daaronder LINDA.Meiden, LINDA.Man, LINDA.Woman en L’HOMO.

Linda de Mol is hierin mede-eigenaar maar ook het gezicht van LINDA-magazine met nu een oplage van 230.000 exemplaren.

Onlangs stapte zij na elf jaar bij RTL over naar tv-zender SBS van haar broer John de Mol.

Linda de Mol (r) en hoofdredactrice Jildou van der Bijl tijdens de lancering van het online televisiekanaal Linda TV. Samen vormen ze het creatief hart van vrouwenzender Net5.

Linda de Mol (r) en hoofdredactrice Jildou van der Bijl tijdens de lancering van het online televisiekanaal Linda TV. Samen vormen ze het creatief hart van vrouwenzender Net5.

Talpa wordt door de aankoop van het Sanoma-belang mede-eigenaar van Mood for Magazines. De deal gaat per 1 maart in.

Mood for Magazines had vorig jaar met 53 medewerkers €27 miljoen in 2018, bij een brutowinst voor rente en belastingen van €6 miljoen.

Linda de Mol kondigt aan met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van LINDA, met haar de creatieve directie van Net5 te gaan vormen. Dat gaat volgens De Mol „de leukste vrouwenzender van Nederland” worden.

Zij noemde donderdag in een reactie op de verkoop uitgeverij Sanoma „een goed huis.” De Mol stelt echter dat „de mogelijkheden die Talpa Network nu biedt beter passen bij de groeiambities van het mediamerk LINDA.”

Meer financieel nieuws via de e-mail? Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief!