Financieel/Ondernemen
3687637
Ondernemen

Nooit meer een dag offline

Hoewel ruim driekwart van de werkgevers vindt dat hun werknemers geregeld offline moeten zijn, geeft de helft van de werknemers hier geen gehoor aan. Werkgevers geven zelf ook niet het juiste voorbeeld, blijkt uit onderzoek van Tele2 Zakelijk.

Zeven op de tien werkgevers zijn zelf continu, dus ook buiten werktijd, bereikbaar. Wel plant de helft van de werkgevers voor zichzelf offline tijd in. Iets dat er bij werknemers vaak bij inschiet, terwijl er wel behoefte aan is. Zes op de tien werknemers ontvangen van de leidinggevende nooit tips of begeleiding gericht op slim en efficiënt werken.

Hoewel 63% van de werkgevers zegt een prioriteit te maken van werkdrukregulering, ervaart de werknemer dit in de praktijk niet. Zo geven zes op de tien bijvoorbeeld aan dat de werkgever niet vaak genoeg informeert naar de werkdruk (55%) en bijna één derde voelt zich niet door de werkgever gehoord (27%).