Heibel over hoe homo's in bedrijf te helpen
Arjan Dijk (Google): „In Californië durf ik altijd en overal hand in hand te lopen met mijn vriend, in Nederland niet.”
Ⓒ Foto Richard Mouw
Twee van Nederlands meest invloedrijke homoseksuelen hebben haaks op elkaar staande ideeën over hoe de positie van hun groep in bedrijven moet worden verbeterd.
Arjan Dijk (Google): „In Californië durf ik altijd en overal hand in hand te lopen met mijn vriend, in Nederland niet.”
Ⓒ Foto Richard Mouw
Hein Knaapen, chief hr officer bij ING en nummer 56 op de lijst van meest invloedrijke ’LGBT’ers’ (lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders) op de jaarlijkse ranglijst van de Financial Times, vindt dat homo’s vooral zelf steviger in de schoenen moeten staan.
Gebrek inlevingsvermogen
„Je hebt altijd te maken met onbewuste vooroordelen”, legt hij uit. „En er speelt iets wat bij andere minderheden niet speelt: we zullen altijd een minderheid blijven.”
Het vooroordeel bestaat volgens Knaapen door gebrek aan inlevingsvermogen.
DFT Dagelijks
Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.