Nieuws/Financieel
394976
Financieel

Unilever koopt Dollar Shave Club

Unilever heeft Dollar Shave Club gekocht, het online bedrijf waar klanten mesje en aanverwante verzorgende artikelen bestellen en laten thuisbezorgen.

Dat maakte Unilever, producent van Dove en Axe, woensdag in de ochtend bekend nadat Fortune de overname dinsdagnacht meldde. De groep heeft drie miljoen klanten.

Groeiende omzet

Naar verluidt betaalde Unilever $1 miljard voor het bedrijf dat nog geen winst boekte en vooral uitbreiding van het marktaandeel zoekt in een markt die sterk gedomineerd wordt door Procter & Gamble.

De jaaromzet is $152 miljoen, dit jaar zou de omzet naar $200 miljoen gaan.

Unilever troeft daarmee in de markt volgens de Wall Street Journal concurrenten af die een dergelijke dienst zochten. Scheermesjesmaker Gillette heeft in Nederland de eigen Shave Club. 

Scherpe reclames

Met de aankoop van de Dollar Shave Club koopt Unilever een bedrijf dat de randjes met reclames opzoekt. Het levert mesjes tegen een standaardtarief per maand.

 

Michael Dubin begon zijn bedrijf met een destijds hilarische video op YouTube, waarin hij concurrenten belachelijk maakte met te dure mesjes en het leed van scheren. Die video ging viraal, zijn startup werd in korte tijd gewaardeerd op $1 miljard.

Elke ochtend financieel relevant nieuws gratis in je mailbox. Meld hier aan