Nieuws/Financieel

Tony’s Chocolonely in Handelsmissiefonds

SCHIPHOL-OOST - Tony's Chocolonely krijgt een jaar lang praktische, deskundige en financiële ondersteuning van het Oranje Handelsmissiefonds. Donderdag werden de tien winnaars van de derde editie bekendgemaakt op Schiphol-Oost.

Naast de bekende producent van 'verantwoorde chocolade' zijn dat bedrijven met klinkende namen als Arte Viva (kindveiligheid), Anker Stuy (verf), Guide ID (bezoekersdiensten), Naïf (babyverzorging), Netics (ingenieurs), Octatube (technische architectuur), Oesterij (schaal- en schelpdieren), Oxipack (verpakkingstechnologie) en Yays (appartementverhuur).

De initiatiefnemers van het Oranje Handelsmissiefonds - MKB-Nederland, KLM, ING, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland - ontfermen zich een jaar lang over de winnaars.

Zij bieden actieve ondersteuning bij het uitkomen van hun exportdroom, met onder meer het leggen van contacten, begeleiding, adviesdiensten en een reis naar het specifieke exportland.

DFT TV sprak één van de winnaars, Arte Viva, vorige week al tijdens het Exportevent. Bekijk de video hier: