482042
Ondernemen

#DOORBREKER Arie Langerak van Digital Content Company

Loyaal met digitale cadeaus

Arie Langerak en mededirecteur Angelique Heil richten zich uitsluitend op digitale cadeaus.

Arie Langerak en mededirecteur Angelique Heil richten zich uitsluitend op digitale cadeaus.

Amsterdam - Nederlanders houden van sparen, maar ze willen wel snel rendement zien. Dat is mogelijk als bedrijven in hun spaarprogramma’s geen fysieke maar digitale cadeaus aanbieden. Digital Content Company (DCC) speelt in op deze trend met een digitaal cadeauplatform.

Arie Langerak en mededirecteur Angelique Heil richten zich uitsluitend op digitale cadeaus.

Arie Langerak en mededirecteur Angelique Heil richten zich uitsluitend op digitale cadeaus.

„Mensen willen niet meer twee jaar sparen voor een koffiezetapparaat”, zegt commercieel directeur Arie Langerak van DCC. „Ze willen hun cadeau snel hebben. Digitale content kun je voordeliger aanbieden omdat je geen kosten kwijt bent aan voorraad en verzending.”

Bestaande spelers in de loyaltymarkt boden naast fysieke cadeaus al wel cadeaukaarten aan, maar een speler die zich uitsluitend op digitale content richtte ontbrak nog. DCC is vorig jaar gestart met T-Mobile als launching customer. Inmiddels verzorgt het bedrijf ook het digitale spaarprogramma van Nuon.

„Naast bioscoopbonnen en entreekaarten bestaat het aanbod uit exclusieve op de klant afgestemde digitale content”, vertelt Langerak. Hij wijst erop dat de mogelijkheden heel divers zijn: van abonnementen op een gezondheidsapp tot populaire boek- en gametitels.

Langerak hoopt op korte termijn de spaarprogramma’s van nog één of twee bedrijven te kunnen verzorgen. Daarnaast richt het bedrijf zich sinds kort op de markt van incentives en salespromotie. „Bedrijven kunnen bijvoorbeeld personeel met digitale cadeaus belonen en autobedrijven kunnen klanten die een proefrit maken een vijfde staatslot in het vooruitzicht stellen met de kans het aanschafbedrag van de auto te winnen. Wij versturen de codes voor de loten dan als e-voucher.”

Hoewel het concept op het eerste gezicht eenvoudig lijkt, wijst Langerak erop dat er innovatieve technologie wordt gebruikt voor verzending en beheer van de e-vouchers. „In de toekomst kunnen we beloningen versturen op basis van locatie. Een klant die op social media T-Mobile bedankt voor het uitje naar Blijdorp, kunnen we direct een voucher sturen voor een ijsje in de dierentuin.”