Nieuws/Financieel

Digitaal stuwt omzet Wolters Kluwer

ALPHEN AAN DEN RIJN (AFN) - Wolters Kluwer heeft zijn omzet in de eerste negen maanden verder opgevoerd. De toenemende verkoop van digitale producten compenseerde de verdere krimp van print.

Wolters Kluwer gaf woensdag aan dat de omzet in de eerste negen maanden van dit jaar 17 procent hoger was dan een jaar eerder, zonder concrete bedragen te noemen. Die sterke groei was vooral te danken aan wisselkoerseffecten. Op vergelijkbare basis namen de opbrengsten met 3 procent toe.

De vergelijkbare groei bij digitale producten bedroeg 6 procent. Het aanbod van Wolters Kluwer bestaat nu voor 71 procent uit digitale producten.

De informatieleverancier boekte vooruitgang in Noord-Amerika en Azië, waar in de periode tot en met september een groei van respectievelijk 5 en 6 procent werd gehaald. In Europa ging de omzet met 1 procent achteruit.

Wolters Kluwer hield vast aan de verwachtingen voor 2015. Het bedrijf gaf daarbij wel aan dat de vergelijkingsbasis in het vierde kwartaal lastiger wordt, zeker op het gebied van de juridische en financiële dienstverlening. Ondanks reorganisatiekosten van circa 35 miljoen euro voorziet Wolters een verbetering van de operationele winstmarge tot 21 à 21,5 procent.