Nieuws/Financieel

Ahold kijkt in keuken bij Startupbootcamp

Door door Anna Mees

Supermarktbedrijf Ahold en de Amsterdamse vestiging van startup-accelerator Startupbootcamp gaan samenwerken.

Dat maakten de bedrijven vrijdag bekend.

Vijf mentoren

Ahold gaat het 'e-commerce programma' van Startupbootcamp voor drie jaar ondersteunen. Daarin krijgen de oprichters van tien startups gedurende drie maanden hulp en begeleiding van 'mentoren' om hun product of dienst te verbeteren.

Er komen nu vijf Ahold-mentoren bij, vanuit de onderdelen Albert Heijn en Bol.com. „Zij werken bij business development, marketing, it-innovatie en een van hen is operationeel manager bij Albert Heijn”, licht woordvoerder Maud van Gaal toe.

De vijf kunnen hun kennis en ervaring op het gebied van retail en e-commerce met de veelal jonge ondernemers delen. De nieuwe mentoren worden voorgesteld aan de startups in het programma. „Het is daarna aan Ahold en een paar van de startups om contact te onderhouden en te bekijken in welke vorm ze willen samenwerken”, aldus Liane Mosselaar van Startupbootcamp.

Prijskaartje

Ahold verwacht door de samenwerking innovaties en trends in een vroeg stadium te kunnen signaleren en „veelbelovende startups te leren kennen”, staat in het persbericht. Daar hangt een prijskaartje aan. Met welk bedrag Ahold het programma sponsort, wilden beide bedrijven niet bekendmaken.

Aan het eind van de drie maanden - die overigens ingingen op 12 oktober - vindt een dag plaats waarop de startups hun idee presenteren voor potentiële investeerders. Aan dit programma nemen onder meer Ebay, Rabobank, ING, Aegon en PwC deel.