Nieuws/Financieel
568781809
Financieel

Lingeriemerk Victoria’s Secret op eigen benen

Doutzen Kroes schitterde in 2014 nog als ’angel’ bij de modeshow van Victoria’s Secret.

Doutzen Kroes schitterde in 2014 nog als ’angel’ bij de modeshow van Victoria’s Secret.

NEW YORK (ANP) - Lingeriemerk Victoria’s Secret wordt een zelfstandig bedrijf. Eigenaar L Brands koppelt het onderdeel los van zijn divisie Bath & Body Works, bevestigt het bedrijf aan Amerikaanse media na berichtgeving over de kwestie.

Doutzen Kroes schitterde in 2014 nog als ’angel’ bij de modeshow van Victoria’s Secret.

Doutzen Kroes schitterde in 2014 nog als ’angel’ bij de modeshow van Victoria’s Secret.

L Brands heeft vergeefs geprobeerd een nieuwe eigenaar te vinden voor het lingeriemerk. De biedingen liepen op tot boven de $3 miljard dollar, minder dan de $5 à 7 miljard die L Brands verwacht te verdienen met het afsplitsen van het onderdeel.

Coronacrisis

Investeerder Sycamore kwam vorig jaar overeen om voor $525 miljoen 55% van Victoria’s Secrets aandelen te kopen. Daarmee hing er een prijskaartje van $1,1 miljard aan de onderneming. Sycamore trok zich echter terug uit die deal, omdat L Brands de voorwaarden van de overeenkomst zou hebben geschonden door winkels te sluiten en personeel te ontslaan in verband met de coronacrisis.

Ondertussen had Victoria’s Secret ook te maken met een reeks andere uitdagingen. Zo raakte het merk meer en meer uit de gratie en waren er beschuldigingen van vrouwenhaat en seksuele intimidatie op de werkvloer.

Epstein

Ook de onthullingen over de banden tussen Les Wexner, de oprichter en voormalig voorzitter van het bedrijf, en zedendeliquent Jeffrey Epstein deden het bedrijf geen goed. Wexner trad vorig jaar af als topman. Hij en zijn vrouw stelden zich ook niet herkiesbaar in de raad van bestuur van het bedrijf.

Sinds die tijd is er veel veranderd. Onder de nieuwe topman Martin Waters is het merk zich gaan richten op een breder publiek. De producten van Victoria’s Secret moeten volgens hem geschikt zijn voor alle vrouwen van alle vormen, maten, kleuren en etniciteiten.

Het bedrijf sloot ook meer dan 200 winkels en richtte zich op het verbeteren van de winstgevendheid. De resultaten bij het slot van 2020 waren ook beter dan verwacht.

Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo