Nieuws/Financieel
621757195
Financieel

Premium

Het beste van De Telegraaf

Ahold: ’Europese consument reageert sterk op stijgende superprijzen’

Albert Heijn en bol.com groeien allebei in het eerste kwartaal

Albert Heijn en bol.com groeien allebei in het eerste kwartaal

Amsterdam - Ahold Delhaize, in eerste instantie nog een van de winnaars van de coronapandemie, heeft nu windje tegen. Vlaggenschip Albert Heijn integreerde weliswaar de voormalige Deen-winkels, maar de Europese levensmiddelenomzet van Ahold Delhaize daalde met 3,1% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2021. Bij bol.com was de omzetdaling 7%. De webwinkel „presteert een stuk beter dan het marktgemiddelde van -16%”, zegt bestuursvoorzitter Frans Muller van Ahold Delhaize.

Albert Heijn en bol.com groeien allebei in het eerste kwartaal

Albert Heijn en bol.com groeien allebei in het eerste kwartaal

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF