Nieuws/Financieel
63657624
Financieel

Condoom maakt comeback na coronalockdown

De verkoop van condooms en andere ’seksuele welzijnsproducten’ is in het derde kwartaal met 13% toegenomen.

De verkoop van condooms en andere ’seksuele welzijnsproducten’ is in het derde kwartaal met 13% toegenomen.

Rotterdam - Het einde van de eerste lockdown om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan kwam als geroepen voor de condoommarkt. De verkoop van kapotjes van het merk Durex is met ruim 10% gegroeid sinds landen hun coronamaatregelen zijn gaan versoepelen.

De verkoop van condooms en andere ’seksuele welzijnsproducten’ is in het derde kwartaal met 13% toegenomen.

De verkoop van condooms en andere ’seksuele welzijnsproducten’ is in het derde kwartaal met 13% toegenomen.

RB, het moederbedrijf van Durex, meldt dat de divisie die ’seksuele welzijnsproducten’ verkoopt de omzet in juli, augustus en september met bijna 13% heeft zien toenemen.

Dat zijn precies de maanden waarin wereldwijd de lockdowns werden versoepeld die dit voorjaar de verspreiding van corona moesten tegengaan. Inmiddels is het virus weer opgeflakkerd en worden de maatregelen in veel landen weer aangescherpt.

Verschrompeld

Die tweede lockdown zal Durex naar alle waarschijnlijkheid geen goed doen. Toen in maart de wereld op slot ging in de strijd tegen corona, verschrompelde ook de condoomverkoop.

RB maakt naast condooms ook zeep van onder meer het merk Dettol. Ook daarvan zijn de verkopen toegenomen (met 50%), net als van Airwick (luchtverfrissers) en Finish (vaatwasmiddel) – typische producten die mensen meer gebruiken als ze thuis zitten.

Als gevolg van het prima derde kwartaal gaat RB nu uit van een jaargroei van meer dan 10%. Voor volgend jaar is er wel de vrees dat er door de coronacrisis minder kinderen worden geboren. Dat zou dan weer een negatief effect hebben op de verkoop van producten voor baby’s met koemelkallergie, die RB ook maakt.