Financieel/Geld
648667968
Geld

Formulier KPN online voor schadeclaims grote storing

Amsterdam - Wie schade heeft ondervonden door de grote KPN-storing op 24 juni, waardoor ook noodnummer 112 urenlang onbereikbaar was, kan op de website van de telecomaanbieder nu een formulier invullen.

KPN zal naar aanleiding daarvan kijken of klanten in aanmerking komen voor een schadevergoeding, zegt een woordvoerder.

„Alle klanten die schade hebben geleden, kunnen daarvoor contact met ons opnemen. Met het formulier hebben we dat makkelijk willen maken. Het staat zeker de komende dagen nog op onze homepage.”

Schadevergoeding

Ook klanten die later een schade willen claimen, kunnen daarvoor contact opnemen met KON, zegt de woordvoerder. „We zullen alles wat er binnenkomt beoordelen.” Een algemene schadevergoeding voor alle klanten komt er echter niet.

Door de storing bij KPN, die van 16.00 tot 19.15 uur duurde, was ook noodnummer 112 niet bereikbaar. Tot overmaat van ramp werd door autoriteiten als alternatief noodnummer de tiplijn van De Telegraaf gedeeld.